Santa Barbara-tragedie: Søgning efter svar

click fraud protection

Den massive reaktion på Santa Barbara-skydning viser, hvordan umiddelbare sociale medier øger følelsesmæssigt engagement. De resulterende samtaler omkring optagelsen - bevæger sig hurtigt fra selve tragedien til det større emne misogyny - viser også, hvor meget vi er drevet til at engagere os i noget mere konkret at give mening ud af meningsløshed.

Det er svært at håndtere meningsløse voldshandlinger. Tilsyneladende tilfældige begivenheder, der dræber uskyldige mennesker, især de unge, er særligt skræmmende. Når sådanne handlinger forekommer, er vi tvunget til at forstå, hvordan en sådan ting kan ske, finde noget at bebrejde, der giver os mulighed for at være fornuftige ud af usikkerhed og forsøge at forhindre det uundgåelige.

Elliot Rodger, den urolige 22-årige gerningsmand, efterlod et spor med digital dokumentation - blogindlæg, YouTube-videoer og manifest - der beskrev hans isolation, vrede og planer for hævn. Han projicerede sin smerte, vrede og følelser af afvisning eksternt - en fælles kognitiv forsvarsmekanisme. I Rodgers tilfælde beskyldte han kvinder.

Fordi Rodger brugte sociale medier som platform for deling, blev hans misogynistiske perspektiv opdaget, delte og spredte sig over hele kloden og nåede flere mennesker, end det ville have været grundlæggende før Internet. Alt sammen med en tweet. Indholdet udløste svar og dværgede begivenheden. Samtale flydede hurtigt over de nu kunstige grænser for online og offline, ligesom al information i dag.

Det er værd at bemærke, at medieaktiviteten omkring Santa Barbara-skyderiet afspejler en ny social norm. Nyheder og begivenheder er ikke indeholdende, som de plejede at være. Tilbage i dag ville vi have været nødt til at vente på at få nyheder om planlagt tv-udsendelse eller mellem vejret og trafikken på taleradio. Vi ville ikke få en analyse, før den natlige nyhed gennem de traditionelle kunstnerisk sammensatte interviews, en tilskuere, politi, offerets forhold og sociale ekspert. Det fulde resume og yderligere detaljer ville nå os næste dag i forreste bue eller fra aviskiosken på hjørnet. Virkningen er kedelig over tid, hvilket distancerer de fleste af os fra intensitetsoplevelsen af frygt og andre følelser. Den afstand, der er skabt ved tidspunktet for traditionel mediedistribution, formindsker derfor det tvingende behov for at forstå og give mening ud af, hvad der skete.

I dag hører vi alle stemmerne, dem, der udholder tragedien, tæt på, og dem, der prøver at forstå, hvad der skete langt væk. Det rammer os alle hårdt og øjeblikkeligt uden polering eller analyse. Vi ser øjeblikkeligt reaktioner. Vi ser svar på reaktioner. For bedre eller værre har disse meddelelser ingen oprydning eller mægling fra professionelle mediepakker. Sociale medieindlæg og især Twitter er rå og øjeblikkelig. Angst viser. Spekulation og mening hældes ud, ofte ved at drukne fakta, men måske giver det et mere nøjagtigt billede af sprækkerne, som sådanne begivenheder skaber i vores vision for verden.

Vores hældning på sociale medier kan ikke løse mysteriet om 'hvorfor', men vi prøver på den bedste måde, vi ved hvordan. Så ud af revnerne hælder emner, vi ikke snakker meget om, fordi de gør os ubehagelige. De er mere tilfredsstillende end at have ingen svar. I dette tilfælde Rodgers handlinger, forfattere og videoer, hvor han ødelagde kvinder og ønskede gengældelse fra det, der var 'skyldt' ham, løsrev torrents af oplevelser og følelser, der nu havde mening sammenhæng. #YesAllWomen er gået fra en hashtag-begivenhed til en bevægelse, der giver en platform til at udtrykke frustration og vrede og til at lufte over, hvordan det føles at være i den modtagende ende af misogyny. Der var en svimlende udstrømning, der dækkede række oplevelser, fra dagligdags chikane, frygt for vold, dobbeltstandard for adfærd og andre aktuelle manifestationer af misogyny, voldtægt og fysisk misbrug. Vi hører også fra mennesker, der kan identificere sig med isoleringen og frustrationen ved at blive mobbet og afvist og fristelsen til at ty til gengældelse. I The Daily Beast skrev Arthur Chu et særligt tankevækkende stykke om “Nerdkultur” og de sociale stereotyper om, hvordan nerden aldrig får den pige, der foreviger en "voldtektskulturen."

Dette er vigtige ting. Ikke desto mindre oversættes skyderiet i Santa Barbara til et helt andet emne. I sammenhæng med usigelige smerter og usikkerhed uden håb om svar, gør det at håndtere problemer, vi kan formulere, mere håndterbart.

Da vi fortsat ser efter svar, skal vi dog passe på enkle løsninger. Rodger var ikke bare en normal fyr med neadertalernes syn på kvinder og samfundet. Han var syg. Psykisk sygdom er svært at få dine arme rundt, og det faktum, at vi ikke adresserer det meget, taler til det stigma, som det stadig holder, som gør det endnu sværere at få hjælp. Det giver os heller ikke nogen skyld. Det giver os ikke noget at tale om. Faktisk var der lidt kommentarer til Rodgers mentale historie, måske delvis på grund af den etiske dobbeltbinding, den giver.

Samfundet ser altid efter en lettere skurk til at gendanne orden og kognitiv ro i sindet. Med Sandy Hook faldt skylden hurtigt på videospil i stedet for at tage det rodede spørgsmål om mental sygdom op. Misogyny lader os bebrejde samfundet eller, endnu lettere, mænd. Det betyder ikke, at der er betydelige problemer i den sociale konstruktion af køn problemer. Disse problemer er reelle og betydningsfulde. Faktisk ser vi et kendt mønster i Chu's artikel, når han påpeger, at folk allerede er begyndt at lede efter de piger, der mobbet Rodger for at forklare hans stigende vrede. Metoden "skyld på offeret" understreger meget af det problem, vi står over for ved seksuel chikane, misbrug og voldtægt i samfundet i dag, men det får os også temmelig langt væk fra den nuværende tragedie, de mistede liv og smerte ved sindeløshed i nissen Barbara.

Rodgers misogyni var ikke drivkraften bag tragedien. Det er en fejltagelse at så let kaste bort skylden. Ligegyldigt hvor dårligt vi ønsker en, vil der ikke være nogen svar og bestemt ingen lette svar på, hvad der gør en person frakobles virkeligheden, at have så meget vrede og had og villigt skade andre og ham selv. Uanset hvor vigtigt et emne det måtte repræsentere, er det meget lettere at tale om indholdet af en YouTube-video end at sidde med det nytteløse skyld, som de tæt på Rodger skal være, og spekulerer på, om de skulle have gjort noget. De rigtige svar kommer fra forståelse af psykiske problemer, så vi undrer os ikke altid over, hvordan vi skulle vide, om der var behov for en intervention, og hvad det var, vi skulle have gjort.

--

Foto af Lucy Nicholson / Reuters

Chu, A. (2014). Din prinsesse er i et andet slot: Misogyny, rettighed og nørder. Det daglige udyr. Hentet fra: http://www.thedailybeast.com/articles/2014/05/27/your-princess-is-in-ano...

Indsendt af Anonym den 30. maj 2014 - 21.43

Han er alle snoet rundt: Rodgers 'problem er ikke, at han ikke "voksede op!" (TM), men det gjorde han.

Når han først har fundet ud af det, vil han gerne være den, der nuke Death Star.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 30. maj 2014 - 23.33

Jeg er uenig. Der er ingen indikation af, at Rodgers var mentalt syg, og undersøgelser af spiondrabere viser, at gerningsmænd meget sjældent er det. Der er snarere nogle almindelige, identificerbare faktorer, der kan ændres, hvis vi er villige til at anerkende og adressere dem. En af de mest almindelige er, at gerningsmanden har et 'traditionelt', sexistisk verdensbillede, hvor han føler sig berettiget til visse ting som mand. Når han ikke får det, han føler skyldes ham i henhold til dette verdenssyn, vipper han ud i narcissistisk raseri. Der har været flere drabsmord, der var direkte forankret i misogyny og et had mod kvinder. Dette var en af ​​dem. Vi fik det direkte fra Rodgers selv. Det forbløffer mig, at folk ønsker at foregive, at misogyny - inklusive et 141-siders manifest, der går ind for slaveri, voldtægt, tortur og mord på kvinder - ikke spillede nogen rolle i denne forbrydelse. Hvad mere har du brug for? Nægtelse er en fascinerende ting.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 30. maj 2014 - 23.37

Hvor har nogen beskyldt mænd for denne forbrydelse? Folk diskuterer en bestemt ideologi, der gennemsyrer samfundet, dvs. misoginy. Det er ikke det samme som at sige 'alle mænd er misogynister' eller 'alle mænd har skylden'.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 12:08

Psykisk sygdom kan have spillet en rolle, og vi bør se på det. Adgang til kanoner spillede en rolle, og vi bør se på det. Misogyny spillede en rolle, og det bør vi se på. Hvordan er en diskussion af den rolle, misogyny, der spilles i denne forbrydelse 'forenklet'? Hvis denne mand var gået ud med den hensigt at dræbe alle sorte mænd eller alle homoseksuelle mænd, ville ingen betvivle, at racisme eller homofobi spillede en rolle i forbrydelsen. De har endda lovgivning om hadkriminalitet i nogle lande for at tackle disse faktorer. Kan vi behage kvinder den samme respekt?

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 07:46

Dette går dybere end misogyny og adgang til skydevåben. Når et medlem af eliteklassen dræber, kalder vi dem psykisk syge. Adam Lanza, Elliot Rodger, James Holmes og Jerod Loughner er psykisk syge og har brug for (redigeret) hjælp.

Når en sort eller latino mand dræber, er han bare en ond person.

Den "mentalt syge" moniker gælder kun for morderiske forstæderne kaukasiere / asiater. De Forenede Stater har en massiv dobbeltstandard.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 18:37

Enig. Hvornår var sidste gang du hørte nogen beskrive terrorister som psykisk syge? Aldrig. Det er altid deres religiøse eller ideologiske overbevisning, der drev deres forbrydelser. Men når en hvid eller vestlig mand går på vold, skal vi ignorere hans ideologiske overbevisning - i dette tilfælde misogyny og racisme - og foregive at det hele bare var psykisk sygdom eller 'pistolvold'. Vi opfordres endda til at synes synd og have sympati for ham.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Del den 31. maj 2014 - 12:51

"Rodgers misogyni var ikke drivkraften bag tragedien."

Ja, det var. Han sagde så sig selv. Han sagde og skrev om det i meget lange længder. Han hadede kvinder og ville hævn mod dem specifikt, fordi de var kvinder. Dette falder firkantet og uden tvivl inden for området for misogyny. At foregive andet er forbløffende, endda skræmmende, for mig.

"Det er en fejltagelse at så let kaste bort skylden."

Forstår jeg ret? Du ville have os til at lægge skylden for en så voldelig voldsom udbredelse af det dårligt definerede begreb "mental sygdom"? Du ville have os til at acceptere ideen om, at psykisk syge mennesker (ALLE psykisk syge mennesker?) Kan være iboende og mordisk farlig på grund af deres sygdom, alt andet (familieproblemer, sociale problemer, personlig tro osv.) trods? HVAD ER DER GALT MED DIG??

  • Svar til Del
  • Citat Del

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 18.41

Jeg tror, ​​at benægtelse og fremskrivning er i drift her. Det er ironisk i betragtning af afhandlingen er, at folk projicerer deres frygt og usikkerhed på begrebet misogyny for at give mening om denne forbrydelse. Jeg tror, ​​at forfatteren projicerer sin frygt og usikkerhed omkring den gennemgribende eksistens af så dyb og forfærdelig misogyni overfor mental sygdom. Hun er trods alt en kvinde, og det er forfærdeligt, at sådanne mænd eksisterer og er villige til at handle på grund af deres had.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Del den 31. maj 2014 - 20:00

Kan det være, at forfatteren oprigtigt ikke er klar over, hvor voldsomt misogynistisk nogle mænd kan være? Kan det være, at hun ærligt ser, hvad han gjorde, som ikke var direkte forankret i hans misogyni? Når jeg læser artiklen igen, ser jeg nu tegn på, at hun ærligt ikke ser forbindelsen.

Jeg ved ikke, hvilken mulighed der skræmmer mig mest: at hun ser forbindelsen men benægter den, eller at hun virkelig ikke ser den ...

  • Svar til Del
  • Citat Del

Indsendt af Anonym den 1. juni 2014 - 03:46

Det er forståeligt, at nogle kvinder ikke ønsker at erkende, at selv det mest 'normale' og 'gennemsnit' af mænd kan have mordisk had og raseri mod dem, blot fordi de er kvinder. Når en mand siger det så direkte og eksplicit, og de stadig ikke ser det, kan det efter min mening kun være benægtelse.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 19:09

del skrev:

HVAD ER DER GALT MED DIG??

... Stockholm syndrom?

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 18:43

Hvis vi ikke kan diskutere virkningen af ​​misogyny på kvinder, mænd og samfundet, når en sådan forbrydelse opstår, hvornår kan vi nøjagtigt diskutere det?

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 20:00

Det er en erstatning for enhver diskussion, ikke et forord. Duh.

I det mindste denne gang kan vi have heksejagt, der bruger ægte hekser! lolzz

"Misogyny" og / eller "mental sygdom" er ligesom at sige, at nogen er besat af dæmoner; dette er redskaber til social kontrol. Falsk religion er den ultimative manipulerende enhed. De, der har været "havde" og finder ud af det, bliver normalt ret forbandet.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 1. juni 2014 - 03.29

Elliot blev fodret med den falske religion af mandlig dominans og overlegenhed. Da han fandt ud af, at han var blevet ”blevet” af en syg, arkaisk ideologi, og at kvinder faktisk er autonome mennesker, der ikke eksisterer rent for at styrke hans sociale status og skrøbelige ego, mistede han den. I den forstand er jeg enig med dig. Derfor er det uklokt ikke at diskutere og forhåbentlig adressere disse bestemte former for social kontrol - misogyny og mandlig dominans.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 19.15

Marc Lepine myrdede 14 kvinder og sårede 10 mere i Montreal, fordi de var kvinder, der opnåede noget, som han mislykkedes ved, at han troede, at han havde ret til * som en mand *. Charles Carl Roberts adskilte drengene fra pigerne og skød og dræbte 10 piger, blot fordi de var kvindelige. Rodgers erklærede eksplicit, at hans intention var at myrde et helt sororityhus af unge kvinder *, fordi * de var kvinder, og han hadede dem. Der er mange flere eksempler på, at mænd myrder kvinder på grund af mysoginistisk ideologi. Dette er hadforbrydelser, og vi bør ikke børste denne virkelighed under tæppet, fordi det er for ubehageligt eller fornærmer mænd, der ikke gør det forstå forskellen mellem "denne forbrydelse var et resultat af misogyny og mandlig vold" og "alle mænd er misogynister og voldelige". Ingen siger det. Vi siger, at der eksisterer misogyni, det er gennemgribende, og det får nogle mænd til at misbruge, overfale, voldtage og dræbe piger og kvinder. Jeg synes, at forslaget om, at kvinder skal ignorere den åbenlyse og eksplicit misogyny, der er involveret i denne forbrydelse, er skandaløst og stødende for kvinder og højre tænkende mænd.

Der er for øvrigt ingen bevis for, at nogen piger mobbet Rodgers, og det er bestemt ingen undskyldning for massemord. Vi er nødt til at stoppe med at antage, at kvinder på en eller anden måde er ansvarlige for mænds vold.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af anonym den 1. juni 2014 - 18:01

Du får bare mænd, der er bedrøvede og mere vilde end du, til at gøre alt det tredive arbejde for dig.

Du er som generalerne, der kaster mænds kroppe i slaget længe efter at den idiotiske og meningsløse krig er tabt. Hvad bryder du dig, når du har et reserveret sæde i redningsbåde?

Så avler du med disse prøver! Derfor er mennesker en dum voldelig art: kvinders valg. Gå helt tilbage op på slægtstræet. Må vi hader dig nu?

Det er som med genetiske sygdomme, der afhænger af et recessivt gen: moderen er bæreren, men sygdommen udtrykkes kun i hendes sønner. At derefter hævde uinddragelse ville være let. Vi er nødt til at give kvinder ligestilling ved at klassificere ALLE DERES VOLENSFORMER som vold, ikke kun mænds former for vold:

”Det er vold mod voksne mod børn, hvor kvinder spiller den største rolle, der skaber monstre, ikke tanken om, at mænd ejer kvinder. Hvis mænd troede, at de ejede kvinder, ville de ikke være på det ene knæ og bede om at gifte sig eller åbne døre eller tage så meget lort fra feminist som voksne heller. "
- steven deluca

  • Svar til anonym
  • Citat anonymt

Indsendt af Anonym den 2. juni 2014 - 02:48

Den gamle kastanje 'mor fik mig til at gøre det ". Beklager, men det holder ikke ved en domstol. Mænd som dig er nødt til at stoppe med at spille det evige offer og beskylde kvinder for mandlig vold. Tag noget ansvar for jer selv.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 20.11

Elliot Rodger.. projicerede sin smerte, vrede og følelser af afvisning eksternt - en almindelig kognitiv forsvarsmekanisme. I Rodgers tilfælde beskyldte han kvinder ".

Nej, du har det baglæns. Hans vrede og følelser af afvisning kom ikke ud af tynd luft. De * opstod * netop fra hans følelse af ret til kvinder. Da han ikke fik det, han følte sig berettiget til, voksede hans had mod kvinder. Det var ikke kun en vag vrede, der kom ud af intetsteds, som han derefter projicerede på kvinder.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 20:00

Det var et resultat af en misogynistisk holdning, som han allerede havde.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 20.20

"Når sådanne handlinger forekommer, er vi tvunget til at forstå, hvordan en sådan ting kan ske, finde noget at bebrejde, der giver os mulighed for at være fornuftige ud af usikkerhed og forsøge at forhindre det uundgåelige."

Dette er nøjagtigt, hvad vi skal gøre. Ikke at finde nogen eller noget at skylde, men kigge efter grunde og årsager, så vi måske kan forhindre, at disse forbrydelser sker i fremtiden. Hvis vi ser på den måde, vi for eksempel opdrætter drenge på, eller den måde, vi fejrer visse typer af maskulinitet i vores kultur og fornægter andre, så er i det mindste et vist niveau af indsigt og forebyggelse muligt. I dette tilfælde fik vi grundene til denne forbrydelse direkte fra hestens mund. Jeg forstår ikke, hvorfor du synes, det er en god ide at ignorere det. Bør vi ignorere racisme og slaveri og lægge det hele ned på mental sygdom? Hvad med terrorisme? Disse grusomheder er drevet af ideologi. Så var denne forbrydelse. Elliot Rodgers fortalte os det.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 20:00

”Rodgers misogyni var ikke drivkraften bag tragedien. Det er en fejltagelse at så let kaste bort skylden. Ligegyldigt hvor dårligt vi ønsker en, vil der ikke være nogen svar og bestemt ingen lette svar på, hvad der gør en person frakobles virkeligheden, at have så meget vrede og had og villigt skade andre og ham selv. Uanset hvor vigtigt et emne det måtte repræsentere, er det meget lettere at tale om indholdet af en YouTube-video end at sidde med den meningsløse skyld, som de tæt på Rodger må være, og spekulerer på, om de skulle have gjort det noget. De rigtige svar kommer fra forståelse af psykiske problemer, så vi undrer os ikke altid over, hvordan vi skulle vide, om der var behov for en intervention, og hvad det var, vi skulle have gjort.

Et utroligt selvmodsigende og undvikende afsnit. Nægtelse i handling.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af J den 31. maj 2014 - 21:14

Jeg tror, ​​vi er nødt til at se på fællesnævneren blandt alle masseskydder. Psykisk sygdom var en faktor i dem alle, som jeg kan huske. Rodger's, Sandy Hook, Colorado-skyderen, Columbine, Virginia Tech. Jeg er sikker på, at der er andre, som jeg ikke kan huske.

Alle af dem havde mental sygdom som en faktor. Den anden faktor ser ud til at være afvisning eller social isolering. Med Rodgers og Colorado-skytten (Holmes) blev det tilskrevet kvindernes afvisning. Med Sandy Hook og Columbine var det mobning. Med Virginia Tech-mordene blev begge psykiske sygdomme og social isolering overvejet.

Mit spørgsmål er, hvad kom først? Blev de mentalt syge på grund af stresset med ensomhed og isolering? Eller fik den mentale sygdom dem til at blive socialt afvist?

Alle ønsker at bruge disse begivenheder til at bringe opmærksomheden mod deres forskellige årsager - misogyny, pistolkontrol, mobning osv. Men jeg tror, ​​vi er nødt til at se på fællesnævnerne i alle disse situationer, og ud fra hvad jeg har set og læst, er disse to ting psykiske sygdomme og social afvisning.

  • Svar til J
  • Citat J

Indsendt af Anonym den 31. maj 2014 - 21.24

Indtil videre i år har min lille ydmyge burg set 79 drab. 23 af disse drab er lukket, 21 ved anholdelse og 2 fordi den påståede morder begik selvmord.

Alle de mistænkte i disse mord har sandsynligvis oplevet isolering, ensomhed og mental sygdom. De fleste af de arresterede er fattige og sorte. Ingen af ​​dem er blevet diagnosticeret med psykisk sygdom, ikke engang selvmordene, fordi de fleste af de fattige sorte mennesker har ikke adgang til fancy shmancy læger, der kan komme med halte undskyldninger for dårlige opførsel. I stedet for at kalde vores påståede mordere mentalt syge, kalder vi dem kriminelle.

Åh den stakkels lille Elliot Rodger, han er sådan et offer for sin egen skabelse. Cue violin.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 1. juni 2014 - 03:21

Den mest iøjnefaldende og underligt ignorerede fællesnævner er, at næsten 100% af spree-mordere er mandlige. Der må være en eller anden grund til det, derfor bør vi * se * på de holdninger, som disse mænd holder om sig selv og verden for svar. Undersøgelser viser, at spree-mordere normalt ikke er mentalt syge. Det er en myte spredt af medierne, inklusive artikler som denne. For eksempel viste Brehvik sig at være perfekt fornuftig. Han blev drevet af ideologi. Dette er ikke et tilfælde af mennesker, der bruger forbrydelser for at skubbe deres kæledyrsårsager eller dagsordener. Det er folk, der søger at finde svar baseret på fakta. Der er ingen faktuelle beviser for, at denne mand var mentalt syg. Der er faktiske beviser for, at han havde særlige holdninger, der ofte findes hos spion og familiemordere. Det virker meget kontraproduktivt at ignorere dem, som denne artikel går ind for.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 1. juni 2014 - 03:37

Mennesker med psykisk sygdom er mere tilbøjelige til at blive ofre for kriminalitet end at begå den. Lad os stoppe med at forevige den falske opfattelse af, at spiondrabere og andre voldelige kriminelle alle er psykisk syge. Nogle kan være, men flertallet er det faktisk ikke. Det gør en dyb bjørnetjeneste for dem, der lider af ægte psykiske sygdomme og forevider kun stigma til at sprede sådanne falske oplysninger. Nogle mennesker er simpelthen voldelige, hadefulde og selvbetjente kriminelle. Pedofile, voldtektsmænd, mordere, røveri, seriemordere, spionemordere, terrorister - er alle disse mennesker mentalt syge også, eller er denne analyse kun forbeholdt fattige, selvmedlidende, overdrevne hvide / vestlige drenge med en chip på deres skulder?

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 1. juni 2014 - 16:14

”Det er meget fristende at tage siden af ​​gerningsmanden. Alt gerningsmanden beder om, at den tilskuende ikke gør noget. Han appellerer til det universelle ønske om at se, høre og tale intet ondt. Offeret beder tværtimod den tilskuende om at dele byrden af ​​smerte. Offeret kræver handling, forlovelse og huskning. ”- Judith Herman

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af Anonym den 1. juni 2014 - 06:05

Elliot Rodger var rimelig flot. Han var godt klædt og godt talt. Jo bedre man ser, jo mere beundring og sympati kan de få. Havde Elliot Rodger været lidt ældre, været lidt mere uærlig og ikke udråbt godt, ville vi have langt færre artikler skrevet af hvide kvinder, der forkynder deres hjertets følelse af sympati.

  • Svar til Anonym
  • Citat Anonym

Indsendt af craig 2. juni 2014 - 13:31

Hvor meget mere kilometer har kvindelige bloggere planlagt at komme ud af denne historie? Skamfuldt over, at den liberale kvindelige blogosfære vil bruge en tragedie til at skubbe til deres partiske propaganda og deres skadelige politiske dagsorden for at presse på for mere kanonkontrol eller at fortsætte den falske fortælling om, at der er en slags hatefilled / misogynistisk dagsorden af ​​skøre kvinder, der hader mænd, der er klar til at slå bag hvert hjørne... gimme a pause!

  • Svar til craig
  • Citat craig
instagram viewer